مدرسه داستان نویسی حیرت

کتاب های منتشر شده در ایران

کتاب چهارم: مجموعه‌داستان “چشمه‌سار خواب”

نویسنده: سپیده نوری جمالویی

چاپ اول 1397 نشر قهوه / چاپ دوم 1400

این کتاب در مجموعۀ داستان‌های برگزیدگان حیرت منتشر شده است.

این مجموعه شامل 10 داستان کوتاه است که اغلب آن­ها در جشنواره­های داستان­نویسی مختلف کشور طی سال­های گذشته برنده، برگزیده و یا تقدیر شده­اند. (مادرکشی و قسمت‌هایی که حذف شد – مدال‌های آهنی – ادامۀ مادرکشی و قسمت‌هایی که اضافه شد – مسافران شهر سنگی – فصل دیگری از کتاب قصۀ کوتوله – مسافران شهر سنگی قسمت دوم – خواب هفتم – پسرعمویم، پسر نوح بود – بامِ گم‌شده – شمشیرهای چوبی یا روابط خطرناک)

مجید خادم (منتقد و پژوهشگر ادبیات و هنر) در ارتباط با این اثر در سال 1399 می‌نویسد:چشمه‌سار خواب خویشتنی و زنی را نشانم داد که نه‌فقط به آن بی‌اعتنا بوده‌ایم؛ حتی وجودش هم در ذهن جمعیِ ما انکارشده بوده است. داستان‌هایی که با جسارتی کم‌نظیر، ژرفای هراس‌انگیز منش اقتدارگرای مردانۀ جنسیت‌زده و به‌شدت تبعیض‌آلود امروز من و جامعه‌ام را تصویر می‌کند. این منش هراس‌انگیز با بافت روانشناختی و تاریخی و سیاسی و فرهنگیِ امروز ایران درهم‌تنیده و پیوسته است. خواندن داستان‌های این‌چنینی، ضرورتی است بی‌انتها. اگر نگویم برای تمام آدم‌های این ملت بحران‌زده، لااقل برای تمام نرینه‌های امروزِ ما. چشمه‌سار خواب نشانم داد که گونه‌ای سرکوب‌شده و انکارشده از احساس و اندیشۀ غیرمردانه نیز هست و می‌شود همواره برای تاییدهای اقتدارجوی مردانه ننوشت. و انسانی نوشت.

کتاب حاضر اولین اثر منتشرشده از نویسنده بوده که توسط انجمن ادبی‌هنری و آکادمی آزاد ادبیات و هنر حیرت منتشر شده است. از سپیده نوری تاکنون 2 کتاب رمان و مجموعه‌داستان و تعدادی مقالات تخصصی در ادبیات و هنر منتشر شده است.

خرید نسخۀ کاغذی این کتاب

خرید نسخۀ الکترونیک این کتاب

طرح جلد کتاب

کتاب های منتشر شده در ایران

اخبار و فراخوان‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *